יום חמישי, 6 בפברואר 2014

הכי הכי אוהבת באמסטרדם.

בעקבות פניות סייבריות חוזרות ונשנות, פידול אורבני מתמשך על אופניים אשר הוביל לגילוי מקומות מופלאים בעיר, החלטתי לשרבט פוסט שימושי אשר יתמקד ב'אהבות הקטנות' שלי באמסטרדם ולהוציא לאור את התופינים שאני 'הכי הכי אוהבת' (נכון להיום).
הפוסט כמובן מוקדש ל׳משולש הקדוש׳: שופיניג. אוכל. אלכוהול, ולעוד כמה פינות-חמד שאני שמחה לחלוק באהבה גדולה עם מי שגר כאן, עומד לעבור לכאן או רק על נמצא כאן על תקן תייר מזדמן ומחפש מקומות קצת פחות תיירותיים.אני לא לוקחת אחריות על ההמלצות הכל עניין של טעם. ריח. גנים והעדפות כאלו ואחרות, כך שאשמח לפידבק (עדין) ממי שחווה או חושב אחרת וכמובן להמלצות נוספות שאוכל לכתת רגליים או לגלגל אופניים ולבדוק. 

החלטת הרגע: פעם בחודש (בלי נדר) אעלה את 'רשימת המומלצים החודשית' שלי לאמסטרדם ומניחה שזה יגלוש לעוד מקומות מסביב כי אמסטרדם כבודה במקומה, אבל יש עוד דברים יפים ב'ארץ הגבינות' ומסביבה. 
אמנם מרגיש לנו יותר, אך רשמית אנחנו חוגגים כאן שנה (וכמה ימים אבל מי סופר) ולקח לי זמן להתבשל, להפשיר (קררר), להכיר קצת את העיר ואסכם את השנה במילה (תודו שזה קשה!): 
התמכרתי. (ולא לסמים!!!). 


'שופיניג הל'

shopping Amsterdam
כאחת אשר מתעבת קניונים, מתחמי קניות עמוסים וחובבת שופינג מדוייק בחנויות קטנות ומסוגננות, הנה לקט חנויות שגיליתי בשוטטות אורבנית שיטתית. אלו חנויות משובחות אשר אני תמיד תמיד אוהבת לבקר ולהעשיר את הגרדרובה הפרטית, סתם להתענג על העיצובים החדשניים או להביא איזה צעצוע של פעם לילדים. 

Luba החברה החדשה שלי. 
נתחיל בזה שלקח לי זמן למצוא כאן חנויות בגדים שאני ממש מתחברת אליהן עד שפגשתי את 'לובה' וזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. זה לא שאין באמסטרדם את כל מותגי העולם, ובאמת לא חסרות חנויות בגדים שוות אבל בלובה יש סגנון אחר, שונה, 'וינטאגי'- שיק- בייסיק' ואוסף משובח של מעצבים מוכשרים. (שמלות שוות במיוחד אבל לא רק). 
את החנות הראשונה גיליתי באזור ה'יורדן' (Jordaan) ברחוב הארלם (Haarlemmerstraat) ויש חנות נוספת באזור הפייפ (de pijp). החנות מציגה מגוון מיוחד ומדוייק של מעצבים שונים בסגנונות שונים. התצוגה שלה מחולקת לצבעים (מה שכבר שבה אותי... ויש לי תיאוריה שלמה על אנשים וצבעים אבל על זה ארחיב בפוסט אחר). בקיצור שווה ביקור ויש להם גם חנות אונליין פחות שווה בעיני).  

COTTONCAKE חנות & בית קפה ליד 'אלברט קאופ מרקט' בפייפ . מגוון מותגים ופריטים שווים: נעליים, מעילים, אקססוריז וצעיפים (הורסים!!!). השילוב של חנות וקפה תמיד מרגש אותי. שופיניג זאת חוויה מרוממת, אך סוחטת ולכן אין כמו לשבת בתנוחת נצחון מחוייכת רגע אחרי ה---רכישה. במקום מוגש אוכל אורגני ועוגות 'הום מייד'. 


BlueBlood - מותג אמסטרדמי שהתחיל מאהבה עזה ל'כחול עמוק' שכולנו מחוברים אליו בוריד:

ה- ג'ינס. שלוש חנויות בעיר ואחת ברוטרדם. חנות מאסט לגברים ונשים. הייתי משתפכת עוד קצת בשבחה, אבל אז תחשבו שיש לי אחוזים בחנות. 

Tinkerbell חנות צעצועים קסומה ממוקמת במרכז אמסטרדם לא רחוק מהליידספליין. בטינקרבל יש הכל מהכל: מגוון מקסים של צעצועים קלאסיים ומגוון צעצועי דימיון, מדע ומשחקים עם פוקוס חינוכי לילדים - עד גיל 9. בכלל כל האזור מרופד בחנויות בוטיק שוות ומחייב ביקור. החנות היא פשוט פלאשבק לילדות, צעצועים פשוטים, לא קולניים המעודדים אותך להשתמש בדימיון ולא רק ללחוץ על כפתורי פלסטיק אטומים ומסכים. 

HAY AMSTERDAM חנות עיצוב מגניבה בשילוב קפה של De Koffie Salon  רשת קפה מגניבה עם קפה איטלקי איכותי. נכנסתי בגלל הקפה - נשארתי בגלל חנות העיצוב של HAY מותג דני פורץ גבולות, בעיצוב חדשני המייצג גם מעצבים עכשווים מכל העולם: רהיטים, אקססוריז לבית, שטיחים, מצעים ועוד. במקום מוצגת הכלאה נדירה של רהיטים, ארכיטקטורה, אופנה ועוד. 



אוכל # קפה # אלכוהול 



  
TwoForJoy בית קפה קסום ברחוב Haarlemmerdijk  (אחרי שתקנו בגדים בלובה...). נחשפתי לבית קפה הזה עוד כאשר שאול, בן זוגי היקר גר לו בדירת הרווקים מהממת ביורדן (לפני שהצטרפנו אליו). יש במקום 'גוד וויבס' שמבחינתי זה כבר הופך את הקפה לטעים יותר. הקפה משובח ובכלל מדובר באחד הרחובות השווים בעיר ככה שבכל מקרה תתגלגלו לכאן. 




Corner Bakery הקפה החדש שלי. מצאתי את בית הקפה הציורי הזה הנמצא לא רחוק מהמוזיאומפליין. רחוב קטן. קפה מדוייק. מקום חמוד לארוחות בוקר ובראנץ'. הם עדיין תחת סטטוס 'התארגנות', אבל מאז פקדתי את המקום מספר פעמים ועד כה תמיד נהנתי לשבת.  



   
היווניה הקטנה שלי. Griekse Traiterie Romios בפייפ. זה מסוג מסעדות הפועלים האפלוליות שאני באופן אישי נהנית תמיד להכיר. במקרה הזה, קיבלתי המלצה חמה ובהחלט לא התאכזבתי. אוכל יווני אמיתי. גירוס חלומי. מוסקה. ממולאים. המקום ממש ממש קטן כך שהרוב באים לקחת, חוץ מ'משפחת לוי' שקצת 'התלבשה בחביבות' על המקום. למי שחפץ להתחכך במטבח יווני ים - תיכוני אמיתי. דיז איז דה פלייס. 


Surya אוכל הודי & נאפלי. אם חשקה נפשכם באוכל הודי & נאפלי מהמם ואותנטי, אווירה נעימה הגעתם למקום הנכון. מיקום:אזור הפייפ. 

Le Fournil המאפיה הצרפתית הכי שיקית בעיר. בגטים. קוראסונים. כלמיני לחמים ומאפים והכל במבטא צרפתי ממיס. בהחלט שווה ביקור לכל אוהבי הפחמימות. מתוק, מלוח ושאר החטאים. 





אלכוהול - שלושה שוטים משובחים 

5&33 - בר- מסעדה- גלריה. נפתח לפני מספר חדשים וכבר עשה גלים. הדים ורעשים בעיר. עיצוב טרנדי עכשווי וחללים שונים מעוצבים- תלוי באיזה מוד אתם נמצאים. 

  
 Pata Negra הטאפס בר הכי מגניב בעיר. טאפסים מסוגננים, סנגריה בשפע ואווירה שמחה שתגרום לכם להתנועע (במיוחד אחרי כמה סנגריות). מסתבר שיש שלושה כאלו בעיר. אני מכירה רק את זה ברחוב Utrechtsestraat שהוא בכלל רחוב מדליק, מרופד בחנויות מטריפות, בתי קפה וברים. מומלץ להזמין מקום. 

VYNE בר יין מעוצב למביני עניין (ותקציב) בלבד. יינות מובחרים מכל העולם. מקום שקט, רומנטי. לא רחוק מליידספליין.  






אני משתדלת לעדכן באופן שוטף את ההמלצות בבלוג. אתם מוזמנים לבדוק ולהציץ תחת: אמסטרדם- החיים הטובים: אוכל. ברים. שופינג. אשמח לקבל המלצות, פידבק וחוויות שלכם מהעיר הגדולה. 


עד הפוסט הבא ... תהנו. סופ"ש רגוע וקצת selfie משפחתי:  












להמלצות נוספות תכנסו לדף


 'ההמלצות הכי שוות למבקר באמסטרדם'  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה